.: نحوه خوانش نت ( لا بمل ) از زنجیره نتهای کروماتیک پایین رونده :.
.: نحوه خوانش نت ( لا بمل ) از زنجیره نتهای کروماتیک پایین رونده :.
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

اگر به یاد داشته باشید در نگاره پیشین به نحوه خوانش نت ( می بمل ) از زنجیره بملها پرداختیم و در این مقال به نت پسین آن یعنی ( لا بمل ) خواهیم پرداخت.

نت (‌لا بمل ) در میانه دو نت ( لا ) و ( سل ) قرار گرفته است و برای خوانش آن باید از نت (لا ) بهره گرفت و با رعایت حس کامل کرماتیک های پایین رونده نیم پرده به سمت بم حرکت کرده تا به نت ( لا بمل ) برسیم . سپس همین حرکت نیم پرده ای را ادامه دهیم تا از نت (‌ لا بمل ) به نت ( سل ) برسیم .

عریضه متصل : ‌نوازندگان ساز ( گیتار ) و سایر سازهای که به طور طبیعی دارای فرت های نیم پرده ای طبیعی هستند از حیث خوانش نیم پرده های این تمرین با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهند بود.

دیگر روش خوانش نت لا بمل از راه آکورد ( فا ماژور)  است : به این ترتیب که ابتدا نت لا به کمک آکورد فا ماژور در ذهن شکل می گیرد و سپس با حس کروماتیک پایین رونده و حرکت نیم پرده ای به سمت پایین به نت ( لا بمل ) وصل می شود .( گرچه اینجا منظور وصل هارمونیک نیست).

روشهای دیگری نیز برای خوانش آن وجود دارد که یاران وکالیست نیک می دانند.

این نمونه ها را برای تثبیت جایگاه نت در ذهن بخوانید :

۴/۴ : لا سیاه / سل چنگ / لا  چنگ / لا بمل سیاه / لا سیاه /

۴/۴ : سل سیاه /لا چنگ /لا سیاه / سل چنگ /لا چنگ /لا بمل چنگ/

۴/٢: لا چنگ /سل چنگ /لا چنگ /لا بمل  چنگ/

در نگاره ای دگیر به خوانش نت دیگری از این زنجیره خواهم پرداخت.

عریضه منفصل : علت دیر نگاشته  شدن این نگاره (‌فرایند دشوار ثبت نام در ترم نخست تحصیلی وکالیست در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل بود که ١٠ روز تمام از اینجانب وقت و انرژی گرفت . به هر روی برای علم اینگونه باید ره پیمود و راهی دگر نماند ! :)

در نخسین مجال به تمامی پرسشهای یاران وکالیست در نگاره پیشین پاسخ خواهم داد.

تلاشتان سرشار از آگاهی !



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: